Layout magazynu dla firmy Gmoto.pl specjalizacja – części motocyklowe.

50%

WIĘKSZA WYDAJNOŚĆ
PROCESU WYDAWANIA PACZEK

Sklep motocyklowy z ponad 93 000 wyłącznie nowych części motocyklowych przypisanych do ponad 100 marek motocykli współczesnych i zabytkowych oraz skuterów sprzedawanych wysyłkowo.

Istnieje od 2009 r.

Posiada magazyn o powierzchni 900 m2.

“Współpraca z konsultantami Elandis należała do bardzo udanych – proponowane rozwiązania poparte były odpowiednimi wyliczeniami i przykładami, dzięki czemu zyskaliśmy duże bezpieczeństwo inwestycyjne i pewność, iż kompleks magazynowy uwzględnia nie tylko bieżące potrzeby firmy, ale również te przyszłe związane z ciągłym rozwojem firmy.”

Paweł Cebulak,Właściciel Gmoto.pl

Przebieg realizacji projektu logistycznego

POTRZEBA

  • Konieczność zagospodarowania nowobudowanej powierzchni magazynowej (layout magazynu), wydzielenie stref przyjęcia, kompletacji i wydania towaru;
  • Rekonfiguracja istniejącej części magazynowej, optymalne połączenie istniejącego i nowobudowanego obiektu;
  • Rozwiązanie problemu przepływu towarów z odbiorem własnym oraz zamówień składanych w przyległym sklepie;
  • Nieefektywny proces kompletacji przez szukanie towarów w lokalizacjach buforowych;
  • Obsługa dużych wolumenów przyjmowanych w kontenerach z Chin.

ROZWIĄZANIE

  • Trzypoziomowa (0+2) antresola jako wielopoziomowa strefa kompletacji wraz z systemem przenośników pojemników kompletacyjnych;
  • Automatyczne dostarczenie skompletowanych pojemników do docelowych stanowisk weryfikacji i pakowania wysyłek;
  • Zorganizowanie nowej strefy przyjęcia i znakowania produktów;
  • Projekt regałów do przechowywania opon w dotychczasowej strefie magazynu oraz plan zagospodarowania antresoli nad tą strefą;
  • Wydzielenie stref transferowych dla towarów przesuwanych do sklepu.

EFEKTY

  • 142 lokalizacje paletowe pozwalające na składowanie dużych wolumenów z Chin;
  • 1480 m2 powierzchni składowania półkowego;
  • Usprawnienie procesu kompletacji (kompletacja strefowa);
  • Wygodna strefa pakowania, pozwalająca na wydanie 50% więcej paczek;
  • Nowa logika znakowania, usprawniająca odnalezienie towaru.